لایت مو چیست؟ تفاوت لایت و هایلایت مو را بشناسید

  • متخصص زیبایی
  • ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
لایت مو چیست؟ تفاوت لایت و هایلایت مو را بشناسید

راههای مختلفی برای رنگ کردن موها وجود دارد یکی از این روشها لایت مو می باشد. لایت کردن مو یعنی ایجاد یک سایه روشن در مو . ممکن است موهای طبیعی شخص روشن باشد بدین ترتیب می‌تواند تکه هایی از موهای خود را رنگ تیره کند و یا شخصی موهای تیره دارد و این سایه روشن را به رنگ روشن در موهای خود ایجاد میکند. لایت مو به ایجاد ظاهری جذاب و شیک در فرد بسیار کمک می کند.

معرفی انواع لایت مو

انواع مختلفی از لایت مو وجود دارد که به دلیل نوع رنگ به کار رفته یا میزان موی استفاده شده در این روش ها نامگذاری شده اند:

  1. هایلایت مو
  2. بالیاژ مو
  3. آمبره
  4. سامبره
  5. لولایت
  6. سان لایت

هایلایت مو چیست؟

هایلایت یک اصطلاح کلی است که به سادگی به موهای روشن تر از رنگ پایه اشاره دارد. بر خلاف تصور رایج، هایلایت فقط برای موی بور نیست، بلکه می تواند به روشن کردن تارهای هر توناژ مو اشاره کند. هایلایت ها به طور سنتی با استفاده از روشی به نام “فویل کردن” انجام میشود ، که در آن از ورق های فویل برای جدا کردن تارهای مو که با رنگ یا روشن کننده پوشانده شده اند،. این فویل باعث می شود روشن کننده به موهای اطراف نرسد و همچنین گرما را به دام می اندازد و به روشن کننده اجازه می دهد تا به طور موثرتری بلوند شود. هایلایت های فویلی معمولاً نزدیک پوست سر قرار می گیرند و موها را از ریشه تا انتها روشن می کنند تا ظاهری کاملاً برجسته داشته باشند.

نوع دیگری از هایلایت وجود دارد که با کلاه انجام میشود . در این روش مقدار موی انتخاب شده برای روشن تر شدن یا تیره تر شدن کمتر از مقدار فویلی می باشد این کار با استفاده از یک کلاه پلاستیکی انجام می شود که دارای سوراخ های کوچک در تمام سطح آن می باشد . کلاه روی سر قرار میگیرد و با یک قلاب از داخل سوراخ ها مقدار موی مورد نیاز خارج میشود . دکلره میشود و برای رنگ آماده میشود.

تفاوت لایت مو و هایلایت مو چیست؟

لایت مو بطور کلی به تکنیک روشن کردن تکه هایی از مو گفته می‌شود و هایلایت مو یکی از زیرمجموعه های لایت مو می‌باشد . درواقع هایلایت مو بچه لایت مو یا به عبارتی دیگر ، هایلایت مو مادر لایت مو می باشد.

بهترین لایت مو در تهران

یکی از زیباترین روش ها برای ایجاد یک تغییر اساسی در ظاهر خانم ها رنگ و لایت مو می باشد . البته این زیبایی زمانی ایجاد می‌شود که لایت مو به دست اشخاص متبحر و کاربلد صورت گیرد. سالن زیبایی فرناز صفری واقع در خیابان فرشته یکی از زیباترین سالن های زیبایی شمال تهران می باشد. این سالن با کادری متخصص و دوره دیده جزو معدود سالن های زیبایی در زمینه خدمات و آموزش رنگ و لایت مو می باشد که توجه به رضایت مشتری و هنرجو از اصول کاری و حرفه ای آنها می باشد. شما عزیزان می توانید با خیال راحت رنگ و لایت موهای خود را به کادر حرفه ای سالن فرناز صفری بسپارید و از بهترین لایت مو لذت ببرید.

نظرات

ثبت نظر